تبلیغات
kamelnews - مطالب بهمن 1396
 
kamelnews
یکشنبه 29 بهمن 1396 :: نویسنده : نویسنده Ž       



شهریار پرهیزکار معتقد است سیستمی که در کشور بر فعالیت های قرآنی حاکم است، قهرمانان قرآنی را ارج نمی نهد و جایی که اساتید قرآنی تکریم و تجلیل نشوند، حرکت جامعه به سمت قرآن صورت نمی گیرد.

پرهیزکار

آذرماه سال ۷۷ بود که در دیداری با فعالان قرآنی، رهبر معظم انقلاب از لزوم توجه به یک گروه ویژه با عنوان قهرمانان قرآنی سخن گفتند؛ نکته‌ای که تا به همین امروز در سال های مختلف، جلسات مختلف و به بهانه های مختلف آن را بارها و بارها یادآوری کرده اند: «اگر بخواهیم همه قرآن را بیاموزند عده ای باید در اوج قرار بگیرند مثل همه چیز دیگر همین طور که اگر بخواهید ورزش همگانی شود عده ای قهرمان را جلو چشم مردم نگه دارید اگر بخواهید قرآن در خانه ها، بین بچه ها، بین بزرگ ها، بین زن و مردها رواج پیدا کند، بایستی قهرمانان قرآنی را احترام کنید.«

تکریم باید یک تکریم واقعی از سوی دولت و نظام جمهوری اسلامی باشد و وظیفه دولت است که چهره های شاخص قرآنی واقعی را تجلیل کند اینکه از سوی ارشاد و یا دارالقرآن هرساله افرادی به عنوان خادمین و یا چهره ها مشخص می شوند امر مبارکی است اما اینکه شاخص ها و معیارهای تعیین این افراد چیست جای سوال دارد

شهریار پرهیزکار نیازی به معرفی ندارد. این حافظ و قاری قرآن همواره از فعالیت های قرآنی نقدی در آستین دارد. این استاد قرآن البته منتقدی است خوش صحبت با ذهنی جوال که در پاسخ به سوال از پرداختن به جزییات غفلت نمی کند و ضمن ارائه پاسخ صریح، راهکار نیز ارائه می دهد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از وضعیت عمومی جامعه قرآنی به مسأله بی اهمیت بودن قرآن در تصمیمات حاکمیتی اشاره کرد و گفت: سیستمی در کل کشور بر مسائل قرآنی حاکم است که قهرمانان قرآنی را ارج نمی نهد و در جایی که اساتید قرآنی تکریم و تجلیل نشوند، حرکت جامعه به سمت قرآن صورت نمی گیرد.

وی درباره اهمیت ارج نهادن به فعالان قرآنی افزود: وقتی مردم بببیند قهرمان قرآنی کشور چطور به سمت قله قرآنی حرکت کرده و چه میزان از این فعالیت ها را طی کرده است آن را امری ملموس و قابل دستیابی خواهند پنداشت که باعث می شود خود نیز در این مسیر قدم بردارند.

این استاد قرآن، تکریم قهرمانان قرآنی را وظیفه دولت و مسئولین دانست و تصریح کرد: تکریم باید یک تکریم واقعی از سوی دولت و نظام جمهوری اسلامی باشد و وظیفه دولت است که چهره های شاخص قرآنی واقعی را تجلیل کند. اینکه از سوی ارشاد و یا دارالقرآن هرساله افرادی به عنوان خادمین و یا چهره ها مشخص می شوند امر مبارکی است اما اینکه شاخص ها و معیارهای تعیین این افراد چیست، جای سوال دارد.

وی در توضیح چهره های واقعی منتخب افزود: من نمی خواهم بگویم تکریم هایی که صورت می گیرد از چهره های غیر واقعی است ولی مسائل سیاسی نیز در این مقوله لحاظ می شود.

در اعلام افرادی که به عنوان خادمین قرآنی از سوی وزارت ارشاد معرفی شدند سیاسی کاری را به صورت عیان ملاحظه کردم

پرهیزکار انتخاب خادمین قرآنی از سوی وزارت ارشاد را همراه با دخالت های سیاسی دانست و اظهار داشت: در اعلام افرادی که به عنوان خادمین قرآنی از سوی وزارت ارشاد معرفی شدند، سیاسی کاری را به صورت عیان ملاحظه کردم. یعنی افرادی که بسیار شایسته تر از آنهایی که به عنوان خادمین قرآن مطرح شدند، هستند ولی از کسی که همسو با سیاست ها و شعارها و متملق دولت بودند، تجلیل به عمل آمد .

وی با بیان اینکه اگر فردی منتقد دولت و فعالیت های قرآنی نظام باشد، مورد تجلیل واقع نمی شود، گفت: ما می توانیم از ظرفیت نهاد های دیگر برای معرفی چهره های شاخص قرآنی بهره مند شویم. به عنوان مثال شورای عالی قرآن با توجه به اینکه منتسب به رهبرمعظم انقلاب است تجلیل و تکریم را راه انداخته و پیش ببرد. در واقع می توان گفت دولت یک قسمی از قضیه است و موضوع خادمین قرآنی که از سوی ارشاد مورد تکریم قرار گرفتند، تبعیض مشاهده می شود و چه بسا اساتید شایسته تر و ممتازتری به دلیل اینکه همسو با سیاست ها نبودند مورد تکریم واقع نشدند.

این حافظ قرآن با تأکید براینکه در سالهای گذشته مورد تجلیل قرار گرفته و این حرف ها را از حیث توجه به دیگر اساتید جامعه قرآنی و عناصری که شایسته تر و ممتازترند بازگو می کند، عنوان کرد: فردی متملقانه از دولت تعریف و تمجید کرده و آنها نیز پاداشش را در بحث تجلیل از خادمین قرآن داده اند و اصلاً به شایستگی نگاه نکرده و تنها به اینکه تفکرات و حرفهایش همسو و سازگار با سیاست های دولت بوده او را خادم قرآن تشخیص داده اند.

وی با تأکید بر اینکه اگر تا کنون حرفی زده ام پایش هم خواهم ایستاد و حاضر به مناظره جهت روشن شدن ابهامات انتخاب شدن چهره های قرآنی هستم، ادامه داد: متأسفانه کسی که همیشه همسو با فتنه گران حرف می زند، نظر می دهد و فکر می کند و همسوی آنها در فضای مجازی فعالیت می کند از سوی دولت به عنوان خادم قرآنی شناخته شد، در حالی که کسانی که لیاقت خادمی قرآن را داشتند انتخاب نشدند. چرا باید آقایانی که از دوستان قرآنی هستند و سالهای سال است کسوت استادی خادمی قرآن را بر دوش کشیده و سوابق قرآنی زیادی دارند و قهرمان قرآنی محسوب می شوند به عنوان خادمین قرآنی معرفی نشوند و کسی شناخته شود که عناوین آنها را ندارد؟

این فعال قرآنی گرچه خودش سالها پیش مورد تجلیل واقع شده اما همین تجلیل ها را حداقلی در شأن جامعه قرآنی می داند و می افزاید: قهرمان پروری یعنی تجلیل و تکریم قهرمان قرآنی باید حائز اهمیت باشد اما سازمانی را که نام نمی برم وقتی در بیانیه اش از جلسه تکریم چهره های قرآنی نام می برد بنده هیچ چهره ای در خور شأن جامعه قرآنی نمی بینم. از آن طرف سازمانی دیگر تنها زیر مجموعه و افراد وابسته به خودش را مورد تکریم و تجلیل قرار داده و افرادی را که از این سازمان به دلایلی فاصله گرفته اند، شایسته تجلیل نشناخته و چهره هایی را معرفی می کنند که به نوعی متصل به مجموعه بوده و یا تبعیت داشته باشند، در حالی که ما نباید در مجموعه های قرآنی شاهد چنین رویه هایی باشیم.

وی در پاسخ به اینکه پیشنهاد برای ورود شورای عالی قرآن آیا سوق دهی به سمت فعالیتی موازی نیست، ادامه داد: بنده موافق موازی کاری نیستم در صورتی که مرکز و نهادی مستقل برای تکریم چهره های قرآنی وجود داشته باشد که بتواند بهترین و تکمیل ترین و عالی ترین شکل ممکن را از تجلیل به نمایش بگذارد و نه آن چیزی که ما امروزه شاهد آن هستیم.

صداوسیما در این موضوع کار نمی کند و قهرمان قرآنی را نمی پرواند. او را در نظر مردم جلوه نمی دهد در حالی که کوچک ترین اتفاقی در زمینه مسایل ورزشی سرو صدای بزرگی در رسانه راه می اندازد

این چهره شاخص قرآنی عدم اطلاع عموم جامعه از تجلیل قهرمانان قرآنی را نتیجه عملکرد نادرست رسانه ها علی الخصوص صدا و سیما دانست و اظهار داشت: عموم مردم جامعه از اتفاقات قرآنی به هیچ وجه خبر ندارند و تنها خبر کوتاهی در این خصوص بر روی سایت ها قرار می گیرد و مردم متوجه نمی شوند که امسال چه شخصی به عنوان خادم قرآن برگزیده شده است. صداوسیما در این موضوع کار نمی کند و قهرمان قرآنی را نمی پروراند. او را در نظر مردم جلوه نمی دهد در حالی که کوچک ترین اتفاقی در زمینه مسایل ورزشی سرو صدای بزرگی در رسانه راه می اندازد. به عنوان مثال بازی فوتبال تیم های استقلال با تیم دیگر اگر قرار بود امروز برگزار شود به فردا موکول شد بارها متذکر می شود و تبلیغش را می کند.

وی با اشاره به اینکه ما قهرمان قرآنی در کشور زیاد داریم ولی عملکرد آنها برای مردم منعکس نمی شود، تصریح کرد: اگر چند روز در بین مردم رفته و بپرسید چه کسی امسال خادم قرآنی کشور معرفی شد یا اینکه از چه اتفاق قرآنی مهم رخ داده در کشور مطلع هستند، کسی خبردار نیست. واقعیت این نیست که مردم دغدغه فضا و فعالیت های قرآنی نداشته باشند، بلکه مردم اصلاً در جریان قرار نمی گیرند.

پرهیزکار با اشاره به موفقیت خود در سال ۷۱ به عنوان رتبه برتر مسابقات حفظ عربستان در جهان اسلام گفت: در مسابقاتی که متعلق به عربستان بود و با داوری آنها انجام می شد، به فضل خدا مقام اول را کسب کردیم که اتفاق کوچکی نبود. فرضاً در مقام مقایسه وقتی تیم ملی فوتبال فقط صعود کننده به جام جهانی می شود، مردم در خیابان ها به جشن هایی می پردازند و صدا وسیما تبلیغاتی مخصوص انجام می دهد، شعرهای حماسی خوانده می شود و چه تیترهایی که در روزنامه و خبرگزاری ها پررنگ می شود. تازه تنها به جام جهانی راه پیدا کرده و هنوز فاصله زیادی تا به دست آوردن مقام اول دارد، اما در سال ۷۱ ایران رتبه برتر حفظ در جهان اسلام شناخته شد که اگر از بین یک صدهزار نفر بپرسید که آیا می دانند ایران در سال ۷۱ چه میزان قهرمانی در جهان اسلام داشته اگر تنها یک نفر بتواند پاسخ صحیحی بر این سوال بدهد، خیلی امیدوارکننده خواهد بود. در حالی که به نظر من یک نفر هم نمی داند چه اتفاقی در زمینه مسائل قرآنی افتاده است.

پرهیزکار شهید شدن محسن حاجی حسنی کارگر در منا را علتی برای توجه عموم به کسب رتبه برتر مسابقات قرآن مالزی دانست و اظهار داشت: اگر شهید محسن حاجی حسنی کارگر شهید منا نشده بود کسی نمی دانست که وی در مسابقات مالزی رتبه برتر آورده است. بچه های ما در مالزی، مصر، اردن، سودان و کشورهای دیگر مقام می آورند اما عده محدود و کمی از مردم از این افتخارات مطلع اند و واقعیت این است که ما در جنبه تبلیغاتی و رسانه ای قرآنی ضعیف عمل کرده ایم.

از آنجایی که ما دوست داریم کشور قرآنی در همه سطوح داشته باشیم مستلزم این است که ما مربیان و معلمان خوب قرآنی داشته باشیم مربیانی که در رشته های خودشان آموزش دیده و علاقه و معلومات خوب قرآنی دارند و به خصوص در مقطع سنی مورد نظردورههای روش تدریس را دیده باشند

پرهیزکار در خصوص آموزش و پرورش قرآن و فراگیری آن در جامعه افزود: از آنجایی که ما دوست داریم کشوری قرآنی در همه سطوح داشته باشیم مستلزم این است که ما مربیان و معلمان خوب قرآنی داشته باشیم، مربیانی که در رشته های خودشان آموزش دیده و علاقه و معلومات خوب قرآنی دارند و به خصوص در مقطع سنی مورد نظر دوره های روش تدریس را دیده باشند.

وی با انتقاد صریح از فارغ التحصیلان دوره های تربیت مربی آموزش قرآن ادامه داد: در دانشکده تربیت مربی قرآنی اشکالاتی وارد است و خروجی های این دانشکده مربیان ماهر و مسلط در رشته خود نیستند. متأسفانه مربیانی که تحت عنوان لیسانس تربیت مربی قرآن خارج می شوند، خود آنها نیز در روخوانی قرآن مشکل دارند. کسی که چهار سال عمرش را در دانشکده گذرانده است و با علوم قرآنی سرو کار داشته است تلاوت و تجوید قرآن از اصلی ترین واحدهای دانشکده بوده اما وقتی فارغ التحصیل می شود او را فردی مسلط و آشنا به قرآن نمی یابید.

این استاد قرآنی با تأکید بر اینکه ما با آموزش به نسل نوجوان و جوان باید قرآن را شروع کنیم و هرچه در میان‌سالی و بزرگ‌سالی تلاش کنیم افراد جامعه را با قرآن آشنا کنیم به سختی رخ می‌دهد، ادامه داد: از نظر آموزش وپرورش نسل جدید مربیان آموزش دیده دانشکده تربیت مربی معارف، فارغ التحصیلان قوی ای نیستند و نمی توانند مربیان خوبی برای مدارس باشند و بچه ها را جذب قرآن کنند. مشکل به خود آنها برنمی گردد، بلکه سیستم دانشکده تربیت مربی قرآن، سیستم اشکال داری است. درس هایی که داده می شود و اساتیدی که می روند قابل بحث است. من نمی خواهم بگویم همه آنها خراب است ولی اشکالات متعددی من حیث المجموع برآنها وارد است.

پرهیزکار دولت و مجلس را موظف به گسترش فعالیت های قرآنی دانست و ابراز کرد: دولت و مجلس اگر وظیفه خود را به درستی انجام می دادند و اگر تلاشی که برای هر قهرمان ورزشی می شود برای قهرمانان قرآنی می کردند فرهنگ قرآنی در کشور ما بسیار باز تر و عمیق تر از اکنون بود.

وی در پایان در خصوص قرآنیان افزود: افراد قرآنی دوست دارند مطرح شوند و این مطرح شدن هیچ منافاتی با سبک و سیاق قرآنی آنها ندارد، چراکه مطرح شدن آنها دیده شدن قرآن است ولی این اتفاق نمی افتد. با این حال آنها سعی‌شان را می کنند تا ابلاغ پیام های قرآنی را تا حد ممکن در سطح جامعه داشته باشند ولی دولت نه قدردان اینهاست و نه توانسته مردم را طوری تربیت کند که به این مسائل اهمیت دهند.


منبع : خبرگزاری مهر



لینک منبع

مطلب ابهام در انتخاب چهره‌های قرآنی در سایت مفیدستان.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


بلاک‌چین با استفاده از زنجیره‌ی به هم پیوسته از اطلاعات می‌تواند از کلاهبرداری‌های اینترنتی جلوگیری کند. پیش‌بینی می‌شود طی سه سال آینده ۶۵ درصد بانک‌ها از این تکنولوژی استفاده کنند.

کلاهبرداری اینترنتی و تقلب در تبلیغات دیجیتال موضوعاتی هستند که این روزها بیشتر از هر زمانی در شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورند. اما واکنش مردم نسبت به این اتفاق‌ها چیست؟ معمولا مقالاتی در رابطه با این موضوع می‌نویسند و اطلاعاتی را در این زمینه در وبلاگ یا وب‌سایت خود منتشر می‌کنند. اما راه حل واقعی چیست و چگونه می‌توان از این حوادث مخرب جلوگیری کرد؟

بلاک‌چین، پایگاه داده‌ی توزیع شده یا همان تکنولوژی مورد استفاده در ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، از اولین روز پیدایش مورد استقبال قرار گرفت. این تکنولوژی در صنایع زیادی وارد شده و باعث افزایش امنیت، شفافیت و کارآمدی فرآیندها شده است. به‌عنوان مثال بازارهای مالی یا تبلیغات دیجیتال، صنایع بزرگ و ۲۲۳ میلیارد دلاری هستند که از تکنولوژی بلاک‌چین استفاده می‌کنند. نتیجه‌ی تحقیقات نشان داده است ۱۵ درصد بانک‌ها و ۱۴ درصد موسسات بازار مالی قصد دارند از تکنولوژی مبتنی بر بلاک‌چین در خدمات خود استفاده کنند و پیش‌بینی می‌شود این عدد در عرض سه سال آینده به ۶۵ درصد افزایش پیدا کند. سوالی که پیش می‌آید این است که بلاک‌چین چگونه این کار را انجام می‌دهد؟

بلاک‌چین یک فهرست غیرمتمرکز است که لیستی از تمام تراکنش‌های نقطه به نقطه را نگهداری می‌کند. کامپیوترهای ماینر این اطلاعات را در بلاک‌ها نگهداری می‌کنند. این بلاک‌ها به صورت زنجیره به یکدیگر متصل هستند و شبکه‌ای از اطلاعات را تشکیل می‌دهند. وظیفه‌ی آن‌ها حفظ ایمنی و حل مسائل است و باید به طور کارآمد از اطلاعات نگهداری کنند. این کار توسط یکسری کدهای مشخص و با زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا مانند solidity و فرآیندهای ریاضی انجام می‌شود. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به معرفی مزایای بلاک‌چین در تبلیغات دیجیتال می‌پردازیم.

digital advertising

۱- کلاهبرداری تبلیغاتی

صنعت رسانه یکی از صنایعی است که امروزه مورد حمله‌ی کلاهبرداری‌های آنلاین قرار گرفته است. به‌عنوان مثال ربات‌هایی طراحی می‌شوند که به جای انسان‌ها روی تبلیغات کلیک می‌کنند و درنتیجه باعث می‌شوند کمپین‌های بازاریابی آمار دقیقی نداشته باشند. تبلیغات آنلاین معمولا از تکنولوژی خودکار استفاده می‌کنند و از آنجایی که به طور دقیق مشخص نیست این آگهی‌ها در کجا قرار داده شده‌اند بنابراین نمی‌توان نظارت دقیقی روی آن‌ها داشت و سرمایه‌ی زیادی طی کلاهبرداری‌ها هدر خواهد رفت. برندهایی که به دنبال منع کردن سیستم‌های خودکار مانند ربات‌ها هستند می‌توانند از خدمات شرکت‌هایی مانند Ternio برای شناسایی و محدود کردن ربات‌ها استفاده کنند و تبلیغات خود را تنها به کاربران از پیش تعیین شده نشان دهند.

تکنولوژی بلاک‌چین دارای زنجیره‌ای شفاف و رمزگذاری شده است که می‌تواند مشکلات کلاهبرداری تبلیغات آنلاین را حل کرده و سالانه از هدر رفتن میلیون‌ها دلار در کلاهبرداری‌های آنلاین جلوگیری کند. شرکت‌ها همچنین می‌توانند به راحتی تشخیص دهند آیا افرادی که از تبلیغات بازدید کرده‌اند جزء مخاطبان هدف بوده‌اند یا خیر.

۲- اعتماد

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های انسان از همان ابتدای آفرینش این بوده است که باید برای حفظ بقا و انجام معاملات به یکدیگر اعتماد می‌کردند. این چالش در دنیای امروز نیز وجود دارد. تمامی معاملات بر پایه اعتماد شکل می‌گیرند و ایمن بودن تکنولوژی بلاک‌چین باعث می‌شود انسان‌ها هیچ نگرانی بابت این موضوع نداشته باشند. بلاک‌چین بر اساس اعتماد کار نمی‌کند بلکه با استفاده از تکنولوژی خود از داده‌های مشتری محافظت می‌کند. تمامی بلاک‌های زنجیره به یکدیگر متصل هستند و شبکه‌ی بدون نقصی را تشکیل داده‌اند. تمامی اطلاعات از روز آغاز در این بلاک‌ها ذخیره شده‌اند و امنیت و شفافیت استثنایی را به وجود آورده‌اند. علاوه‌براین قراردادها نیز می‌توانند از این تکنولوژی استفاده کنند. به‌عنوان مثال اگر اطلاعات داخل سیستم کدگذاری شده باشند نمی‌توانند بدون مجوز فروخته شوند. مشتری‌های نیز قادر هستند از اطلاعات خودشان حفاظت کنند و با میل خودشان آن‌ها را در اختیار شرکت‌های شناخته شده قرار دهند.

blockchain

۳- تجربه‌ی مشتری

بازاریابان تا پیش از پیدایش تکنولوژی بلاک‌چین، اطلاعات خود را از منابع مختلف جمع‌آوری کرده و آن‌ها را بر اساس معیارهای مختلفی مانند جنسیت، سن و میزان درآمد طبقه‌بندی می‌کردند. تکنولوژی بلاک‌چین امروزه به بازاریابان اجازه می‌دهد پروفایل کاملی از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط مشتری را در اختیار داشته باشند. مشتری‌ها تنها کسانی نیستند که برای خرید محصول یا خدمات شرکتی پول پرداخت می‌کنند، این افراد زمان خود را برای شناسایی و سنجیدن محصولات صرف می‌کنند تا اطلاعات ارزشمندی جمع‌آوری کنند. اطلاعاتی که می‌تواند به بهبود و پیشرفت هر شرکتی کمک کند. بنابراین هر مدیر بازاریابی باید بتواند استفاده‌ی کارآمدی از این اطلاعات داشته باشد. بلاک‌چین برای این منظور هم می‌تواند به بازاریابان کمک کند. این تکنولوژی از تراکنش‌های نقطه به نقطه‌ای تشکیل شده است که به واسطه احتیاج ندارند. این یعنی برندها می‌توانند مستقیما با مشتری در ارتباط باشند و تأثیر عمیق‌تری روی تجربه‌ی مشتری بگذارند.

ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و همه چیز با سرعت زیادی در حال پیشرفت است. از طرفی روش‌های کلاهبرداری و تقلب هم پیشرفت زیادی نسبت به گذشته داشته‌اند. اما تکنولوژی بلاک‌چین فرصتی را برای شکل‌گیری روابط دیجیتالی قدرتمند فراهم کرده است. روابطی که ایمن هستند و راه حلی را برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های آنلاین ارائه داده‌اند.



لینک منبع

مطلب چرا تبلیغات دیجیتال به فناوری بلاک‌چین احتیاج دارند در سایت مفیدستان.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 11 بهمن 1396 :: نویسنده : نویسنده Ž       

در سال ۲۰۱۴، گوگل از یک گوشی ارزان قیمت با سخت‌افزار ضعیف با نام Android One رونمایی کرد و در سال ۲۰۱۷ نیز طرح دیگری را معرفی کرد که Android Go نام‌گذاری شده‌ بود. ...

مطلب تفاوت بین اندروید One و اندروید Go در چیست؟! در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :تفاوت بین اندروید One و اندروید Go در چیست؟!
http://mofidestan.ir/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-one-%d9%88-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-go-%d8%af%d8%b1-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

خبرگزاری مهر: تعداد ۵۳ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی کشور در بین موثرترین های دنیا قرار گرفته اند و روند افزایش این موسسات نشان می دهد که پژوهش های جمهوری اسلامی ایران اثرگذاری بیشتری پیدا ...

مطلب ۵۳ دانشگاه ایران در بین موثرترین‌ مراکز علمی دنیا در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :۵۳ دانشگاه ایران در بین موثرترین‌ مراکز علمی دنیا
http://mofidestan.ir/%db%b5%db%b3-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%ab%d8%b1%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86%e2%80%8c-%d9%85%d8%b1%d8%a7/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : نویسنده Ž
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :